Monday, March 23, 2009

Preliminary Results



I apologize it has taken me so long to post this. A few people asked if I would share my results so this is a little taste (I am still working on my analysis):






*49 respondents, 36 of them were Moroccans


*30 of the respondents are living in Morocco


*9 of the respondents primarily blog in English, 15 in French, 6 in Arabic (19 people did not respond to this question)


*21 of the 42 people that responded to the question of whether they considered themselves to be Muslims before Moroccans, said that they first considered themselves to be Moroccans first and foremost


*44 (unanimous among those that answered this question) of the respondents thought that people should be able to write about anything they like


*When asked about the most important events that have occurred in the Blogoma over the past couple of years, most mentioned events related to freedom of speech and/or human rights



A couple of people did not like the last seven questions regarding religious orientation so I wanted to clarify the the purpose of these questions (I discussed them in the paragraph at the top of the survey but who reads instructions :)). I took them from a survey administered by Tozy and some other researchers at Universite Hassan II because I wanted to perform a regression analysis to see if the respondents of my survey were from the same population so I had to present the answers just as they had. I will post the results after I have brushed up on stats--it has been 2 years. That is all for now--I'll share more later.




Je m'excuse, il m'a fallu si longtemps à ce poste. Quelques personnes ont demandé si je voulais partager mes résultats donc c'est un peu le goût (je travaille toujours sur mon analyse):


* 49 répondants, 36 d'entre eux étaient des Marocains


* 30 des répondants vivent au Maroc


* 9 des répondants blog principalement en anglais, 15 en français, 6 en arabe (19 personnes n'ont pas répondu à cette question)


* 21 des 42 personnes qui ont répondu à la question de savoir s'ils se considèrent comme musulmans avant d'être marocaine, a dit que ils ont d'abord considéré les Marocains eux-mêmes


* 44 (unanimité parmi ceux qui ont répondu à cette question) des répondants estiment que les gens devraient être en mesure d'écrire sur tout ce qu'ils aiment


* Lorsqu'on l'interroge sur les événements les plus importants qui ont eu lieu dans la Blogoma au cours des deux dernières années, la plupart des événements liés à la liberté de parole et / ou des droits de l'homme



Quelques personnes n'ont pas apprecier les sept dernières questions qui concernent l'orientation religieuse. je voulais clarifier le but de ces questions (j'ai discuté ce point au début de l'enquête, mais qui lit des instructions d'essai? :)). Je les ai copier d'un sondage administré par Pr. Tozy et d'autres chercheurs à l'Université Hassan II, parce que je voulais effectuer une analyse de régression afin de voir si les répondants au sondage sont de la même population, je devais donc présenter les réponses comme ils l'avaient fait. Je vais poste les résultats après avoir reviser mes cours de statistiques. C'est tout pour aujourd'hui.

1 comment:

Mounir said...

on attend la suite l'ami